Disco
Disco/Slow 11-16 år

Ons 17.30-18.25
Avgift 1300:-.
28/8 Ons 17.30-18.25 12 ggr 1300:- Info/Boka »

Disco är en av Sveriges mest populära dansstilar som kännetecknas av högt tempo, starka rörelser och modern, upptempad musik. Ett stort fokus ligger på energi, glädje och uttryck.

Slow är en artistisk dansstil där man ger utrymme för fri tolkning och personlig stil. Dansen ska utföras lyriskt och med dramatik. Slow influeras av aktuella trender och dansstilar och dansas till dagens populärmusik.

Udda veckor ligger fokus på Disco och Jämna veckor ligger fokus på Slow.

Denna grupp är avsedd för dig med danserfarenhet.

I kursavgiften ingår en T-shirt samt deltagande i höstens elevshow söndagen den 1/12-2024.

Att tänka på:

– Vi använder endast inneskor med ren & torr sula inne i dansslarna. En vanlig träningssko fungerar utmärkt.

– Klädesmäsigt passar kläder med rörelsefrihet ex. T-shirt & Mjukisbyxa.

– Ta gärna med en fylld vattenflaska att drick ur under danslektionen.

Riktlinjer vi ber dig följa på Nerikes Dansinstitut.

Vid ingången står en bänk som markerar skogränsen. Här tar du av dina ytterskor och byter till dina dansskor.

Registrera din ankomst i receptionen och invänta sedan din kursstart i cafeteria området.

I cafeterian finns en installerad vattenränna för handtvätt/ påfyllning av vattenflaska medan du väntar.

Ta med dina tillhörigheter – ytterkläder/väska – in i danssalen när entré tillåts.

Tänk på att ta ansvar och stanna hemma vid sjukdomssymptom, så vi tillsammans kan få njuta av vår danstid tillsammans.

När: Ons 17.30-18.25

Avgift: 1300 kr

Coachad Discoträning – Tävlande

Ons 18.30-19.50
14 ggr.
Avgift 2030:-.
Ledare Alva.
21/8 Ons 18.30-19.50 14 ggr 2030:- Alva Info/Boka »

OBS! Redan rabatterade kurs. Ingår ej i Multidans Kort.

Coachad Discoträning för tävlande med Alva som följer tävlingssäsången.

80 min/tillfälle @ 14 ggr HT24.

När: Ons 18.30-19.50

Tillfällen: 14

Nivå: Från Medel – Medelavancerad

Ledare: Alva Knudsen

Avgift: 2030 kr

Pole Dance
Pole Fitness Nivå 1 Nyb. T1

Ons 18.00-18.55
Avgift 1400:-.
21/8 Ons 18.00-18.55 10 ggr 1400:- Info/Boka »

Pole fitness är den perfekta blandningen av dans, akrobatik och styrka – och så roligt så man nästan glömmer bort att man tränar.  Du kommer att känna att du förbättrar din styrka, smidighet och kroppskontroll.

Pole Fitness har sina rötter i Chinese Pole, en akrobatisk cirkuskonst. Långt senare började Pole Dance användas på klubbar inom stripteasen. Nu har Pole Fitness blivit en stor trend som träningsform.

Nybörjargruppen riktar sig till dig som aldrig tidigare provat denna träningsform. Inga förkunskaper krävs.

När: Ons 18.00-18.55

Nivå: Från Nybörjare

Avgift: 1400 kr

Direktanmälan t.o.m. sön 11/8

Pole Fitness Nivå 3 Forts T5

Ons 19.00-20.10
Avgift 1750:-.
Ledare Diana.
21/8 Ons 19.00-20.10 10 ggr 1750:- Diana Info/Boka »

T5 är fortsättningsgruppen efter deltagande i T1,T1+,T2, T3 & T4. Kursen avser 10ggr @ 70 min.

Att tänka på:

– Avlägsna & förvara dina metall smycken säkert under ditt träningspass – (ringar, armband, klocka, fotlänk.)

– Vi tränar barfota med hotpants & sporttop/linne.

– Vid behova finns greppmedel till försäljninig i receptionen.

När: Ons 19.00-20.10

Ledare: Diana Clemenger

Avgift: 1750 kr

Direktanmälan t.o.m. ons 14/8

Pole Show

Ons 20.15-21.10
Avgift 1400:-.
Ledare Diana.
28/8 Ons 20.15-21.10 10 ggr 1400:- Diana Info/Boka »

I Pole Show kombineras pole fitness med akrobatik & dans. Pole Show är för dig som har tidigare erfarenhet från Pole Fitness "Nivå 1" och vill utmana dig med en koreografi.

Fokuset kommer att ligga på att vecka efter vecka utveckla en showrutin baserat på poletrix och sömfria övergångar mellan rörelserna samtidigt som musiken får styra uttrycket i koreografin till ett shownummer.

Utmaningarna kommer att fortsatt att förbättra din styrka, smidighet och kroppskontroll.

Att tänka på:

– Vi tränar barfota med hotpants & sporttop/linne.

–  Vid behova finns greppmedel till försäljninig i receptionen.

När: Ons 20.15-21.10

Nivå: Från Nybörjare 2

Ledare: Diana Clemenger

Avgift: 1400 kr

Direktanmälan t.o.m. lör 31/8

Showdanser
SHOWDANS Forts. 8-12 år

Ons 17.05-17.55
Avgift 1250:-.
28/8 Ons 17.05-17.55 12 ggr 1250:- Info/Boka »

En dans kurs där vi involverar olika dansstilar för att komponera en showkoreografi som matchar musikstycket.

”Här får du lära dig teknikens grunder samtidigt som kroppsuttrycket för showframträdande utvecklas”.

Inga åskådare tillåts inne i danssalen under lektionen.

Att tänka på:

– Vi använder endast inneskor med ren & torr sula inne i dansslarna. En vanlig träningssko/moccasin fungerar utmärkt.

– Klädesmäsigt passar kläder med rörelsefrihet ex. T-shirt & Mjukisbyxa.

– Ta gärna med en fylld vattenflaska att drick ur under danslektionens vattenpaus.

Var: Sal 1

När: Ons 17.05-17.55

Avgift: 1250 kr

Jazz/Modern

Ons 19.55-20.50
Avgift 1300:-.
Ledare Alva.
28/8 Ons 19.55-20.50 12 ggr 1300:- Alva Info/Boka »

I kursen Jazz & Modern dans, har du möjlighet att lära och öva in både Jazz & Modern dans i samma danskurs!

Oavsett om du är nyfiken på att bredda kroppens rörelsemönster och dansuttryck eller om du vill tävla i Jazz och/eller Modern, så ligger denna kurs till grund för både dessa möjligheter.

Udda veckor ligger fokus på Jazz och Jämna veckor ligger fokus på Moderndans.

Ledare är Alva.

När: Ons 19.55-20.50