Tävlingsdans

Intresserad av att börja tävlingsdansa?

Är du sugen på att börja tävlingsdansa? Eller vill veta mer om tävlingsdans. Då är du varmt välkommen till att höra av dig till ND Tävlingsdans!

ND Tävlingsdans är en del av Nerikes Dansinstitut och hjälper till med tävlingsverksamhet inom  Disco, HipHop, Disco Slow, Artistic Ballroom och Pardans.

All undervisning/utbildning bedrivs av Nerikes Dansinstitut och deras utbildade personal.

Prata gärna med din danslärare eller skicka mail till info@dansskolan.com, om du undrar över hur man går till väga. Det är inte svårt att börja med tävlingsdans, men det finns några krav som måste uppfyllas.

Om man vill tävlingsdansa måste man

● Har anmält dig till och betalat för minst en danskurs plus en tävlingskurs på Nerikes Dansinstitut i den disciplin man vill tävla i t.ex. Disco, Slow, HipHop, Latin, Standard, Solo/Duo Latin mm. Vill man till exempel tävla i Disco och HipHop ska man gå minst en Disco tävlingskurs och minst en HipHop tävlingskurs. Notera att Disco och Disco Slow är inte samma tävlingsdisciplin.

● Bli medlem i ND Tävlingsdans

Medlemsavgift individuellt 300:- Familjemedlemskap 500:- betalas till BG:507-9447. Vänligen uppge tävlandes för och efternamn som referens.

● Lösa tävlingslicens på dans.se

Tävling

Vid varje tävling har vi lagledare med. ND Tävlingsdans ansvarar för att de peppar, håller koll på nummerlappar, resultat och mycket annat. Vill du som förälder vara med är ni välkomna att hjälpa till, hör bara av er till oss. Vi behöver alltid ha fler lagledare/ledare som kan dela på ansvaret vid olika tävlingarna.

Vid de flesta tävlingarna finns coacher med. Coacherna är med vid dansgolvet och tittar på hur ni dansar, peppar och ger feedback vad gick bra, vad kan du tänka på till nästa dans. Coacherna arbetar som danslärare på Nerikes Dansinstitut.

Om vi har långt till en tävling brukar vi hyra buss och hjälpa till med hotellbokning. Nerikes Dansinstitut arrangerar ibland tävlingar. Då deltar ND Tävlingsdans och föräldrar i arrangemanget och hjälper till med allt som krävs för att arrangera en tävling, biljettförsäljning, fika, personal vid dansgolvet etc. Detta är ett mycket roligt sätt att uppleva en danstävling på!

Kort sammanfattning

● Nerikes Dansinstitut bedriver dansutbildning – danskurser/workshops och dess avgifter betalas till Nerikes Dansinstitut

● Nerikes Dansinstitut har coacher med på de flesta tävlingarna.

● Medlemsavgift betalas till ND Tävlingsdans .

● ND Tävlingsdans har lagledare med på tävlingar, föräldrar till barn i föreningen.

● Dansaren ansvarar för att lösa sin tävlingslicens på dans.se

● Dansaren ansvarar för att betala och anmäla sig i tid till danstävlingar.